fbpx التخطي إلى المحتوى

يبحث العديد من الفتيات عن طرق سريعة وسهلة في تبييض الوجه ونعومتة وإعادتة نضارته مرة أخرى، بعد تعرضه لآشاعة الشمس بشكل يومي بسبب الخروج للدراسة أو قضاء احتياجات المنزل من طلبات للطعام، أو الذهاب للعمل، وبنتمنى نخلي بشرتنا زي بشرة الأطفال في نعومتها ونضارتها.

 

النهاردة هنتكلم عن “ماسك الإنقاذ” مبياخدش وقت ونتيجته رائعة وكمان مش مكلف نهائي ومش بس بيأثر على البشرة في التفتيح والنعومة ده كمان بيشيل الشعر الزائد بكل سهوله وبأقل ألم ممكن يحصل، يعني هتنظفي بشرتك من الشوائب وكمان من الشعر الزاهد وهتفتحيها وتحافظي على نضارتها.

 

ماسك النهاردة طبيعي ١٠٠٪ زي ما عودناكم وكمان مكوناته موجودة في كل بيت وسعرها تقريبا لا يتعدى الـ١٠ وهتكفي معانا فتره كبيرة جدا.

 

مكونات ماسك الإنقاذ:

 

– ٣ معالق كبيرة من النشا

– ماء ورد

بسسسس كده

 

هنخلطهم على بعض لغاية لما يتكون معانا خليط سائل يشبه خليط الكيك ونضعه على الوجهه ونسيبه 15 دقيقة لغايه لما ينشف تماما ونفركه بقطعه من القماش الصوف بحركه دائرية خفيفة عشان منأذيش بشرتنا وبعدين هنغسل وشنا بالغسول المخصص للوجه وبعد كده هنجيب قطنه وعليها ماء ورد ( الأفضل تكون محفوظه ف الثلاجه) ونمشيها على وشنا بحركه دائريه واستمتعي بالنتيجه المذهلة اللي هتبهرك وهتخلي الماسك ده جزء لا يتجزأ من روتينك للاهتمام ببشرتك.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

error: Content is protected !!